Terapija udarnim valom

O PROCEDURI

Terapija udarnim valom

Terapija udarnim neinvazivna je terapijska metoda čiji se mehanizam djelovanja bazira se na akustičnim impulsima generiranim izvan tijela. Energija se prenosi i fokusira unutar tijela do dubine 4-7 cm. Učinci koje izaziva udarni val dovode do smanjenja osjetljivosti receptora za bol te do povećanja lokalne cirkulacije ( neovaskularizacija) što ubrzava procese cijeljenja u tretiranom tetivnom, mišićnom ali i koštanom tkivu.

PROCES TERAPIJE

Na koji način djeluje udarni val?

Udarni val je akustički val s iznimno visokom izlaznom energijom, poput onih koji se pojavljuju u atmosferi nakon nekog prirodnog eksplozivnog događaja, kao što je udar munje ili probijanje zvučnog zida. Udarni se val razlikuje od ultrazvuka po izrazito velikoj amplitudi tlaka. U modernoj terapiji liječenja boli, energija akustičnih valova provodi se od izvorišne točke, koju predstavlja generator akustičkog vala (putem provodljivog gela) do područja tijela u kojima se osjeća bol. Terapija udarnim valom najčešće se primjenjuje u fizioterapiji, ortopediji i sportskoj medicini.

Tijekom terapije, zvučni val visokog intenziteta djeluje na tkivo što dovodi do korisnih učinaka poput suzbijanja upalnih procesa, stimulacije kolagena, razbijanja kalcifikata i slično. Postupak za pacijenta nije bolan, ali kod nekih pacijenata zna doći do određene nelagode tijekom tretmana što zavisi o razini boli u tretiranom području. Većina pacijenata prestaje osjećati bol u tretiranom području odmah nakon tretmana.

• Lateralni epikondilitis (“teniski lakat”)
  • Medijalni epikondilitis (“golferski lakat”)
  • Patelarni apicitis (“skakačko koljeno”)
  • Plantarni fascitis (“petni trn”)
  • Medijalni tibijalni stress sindrom (“trkačka potkoljenica”)
  • Sindrom rotatorne manšete
  • Tendinitis calcarea (“kalcifikat u ramenu”)
  • Achillodynia (upala ahilove tetive)
  • Bolna prepona
  • Periostitis (“upala pokosnice”)
  • Pseudoartroze (nesrasli lomovi kostiju)

Apsolutne kontraindikacije su trudnoća, maligna oboljenja te bolesti ili upotreba lijekova koji uzrokuju promjene u zgrušavanju krvi.