Elektroterapija

Elektroanalgetska terapija

Elektroterapija podrazumijeva primjenu električne energije u terapijske svrhe. Više je vrsta elektroterapije modaliteta, a razlikujemo ju prema učinku koji na tkivu želimo postići i frekvenciji struje koja se aplicira na bolno područje.

Na koji način elektroterapija smanjuje bol?

Elektroterapija većim se dijelom odnosi na elektroanalgeziju, odnosno smanjivanje bolnog podražaja u području oštećenja tkiva. Konačni učinci elektroterapije mogu biti povećana mišićna kontrakcija, smanjena podražljivost osjetilnih i bolnih receptora, širenje krvnih žila čime se na kraju poboljšava izmjena tvari u stanici. Općenito se utječe na brže cijeljenje oštećenog tkiva i značajno smanjenje boli.

• TENS ili transkutana električna živčana stimulacija – djelovanjem na živce koji prenose bolni podražaj prema središnjem živčanom sustavu, smanjuje subjektivni doživljaj akutne i kronične boli.
  • Dijadinamska struja – glavnu primjenu u liječenju bolnih sindroma te postizanju povećane cirkulacije bolnog područja. Prema frekvenciji pripada niskofrekventnim strujama.
  • Interferentna struja – glavno joj je djelovanje na motorne živce, izraziti protuupalni učinak i značajno pomaže u procesu cijeljenja kostiju nakon prijeloma. Prema frekvenciji pripada srednjefrekventnim strujama.
    Galvanizacija povećava podražljivost i provodljivost živaca te djeluje na živčane završetke odgovorne za prijenos boli.
  • Elektrostimulacija – koristi se kako bi se pojačale aktivne mišićne kontrakcije pomoću električnih podražaja. Na taj se način prevenira ili liječi atrofija ili hipotrofija mišića. Vrlo je djelotvorna u kombinaciji s ciljanim vježbama.
  • trudnoća
  • akutna stanja
  • upale ili infektivna stanja
  • promjene na koži