Dekompresijska terapija kralježnice

Dekompresijska terapija kralježnice (DTK) je izrazito uspješna, neoperativna procedura za popuštanje bolova u donjem dijelu leđa, vratu, rukama i nogama. Klinička učinkovitost takve vrste terapije je od 90%. DTK je najnapredniji sustav neoperativnog liječenje na svijetu za herniju i degeneraciju intervertebralnog diska i različitih veličina protruzija. To je glavna neinvazivna alternativa operaciji kralježnice gdje se ovaj termin i terapija najviše upotrebljavaju.

Ovakva sofisticirana i kompjuterski kontrolirana oprema dizajnirana je da primjeni dekompresiju kralješnice bez refleksnih paravertebralnih mišićnih kontrakcija. Ona kontrolira varijacije u sili trakcije uklanjajući mišićnu zaštitu (napetost) koja je tipična u radu sa konvencionalnim trakcijskim uređajima. Preprogramirani uzorci za postizanje i spuštanje trakcijske sile dozvoljavaju veću razinu spinalne dekompresije i rehidraciju diska.

Nježna sila izvlačenja stvara dekompresiju (rasterećenje zbog istezanja) a time i negativan pritisak unutar diska, koji poboljšava krvni optok i izmjenu hranjivih tvari u ozlijeđenom području, te privlači vodu potrebnu za rehidraciju diska, kako bi disk vratio svoju odgovarajuću funkciju. Kako diskovi cijele, simptomi se povlače.

Simptomi bolova u leđima su često rezultat starenja. Tijekom starenja, diskovi će degenerirati do različitih stupnjeva smanjujući prostor namijenjen za živce. Živci su živo tkivo i zahtijevaju dobru opskrbu krvlju, odgovarajuću ishranu i mnoštvo kisika.

Bilo tko, tko pati od bolova u leđima ili vratu, a koji su uzrokovani oštećenjem međukralješčanog diska ili samo osjećaju opterećenje, ima koristi od dekompresijske terapije kralježnice. Takvu je terapiju dobro provoditi i preventivno – za osobe bez bolova koje žele dobru kondiciju kralješnice u svrhu održavanja, sprečavanja i usporavanja degenerativnih promjena npr. kod osoba sa dugim sjedenjem (u uredu, vozači), kod velikih fizičkih napora (fizički radnici, sportaši), kod nepravilnog položaja u radu (stomatolozi, frizerke), kod osoba koje žele svoju kralješnicu održavati što „mlađom“.

Mnoga učestala stanja koja mogu biti učinkovito liječena dekompresijskom terapijom su :

hernija diska, bulging diska, protruzije i ekstruzije diska, išijas, degenerativne bolesti diska, spinalna stenoza (suženje kanala kroz koji prolazi živac), bolovi u leđima, bolovi u vratu, trnci u ruci, glavobolje, vrtoglavica, fasetni sindrom, skolioza, radikulopatija.

U našem Centru dekompresijsku terapiju kralježnice provodimo na vrhunskim stolovima za dekompresiju te je uspješnost liječenja 90 % u lumbalnom dijelu kroz 4 – 6 tretmana (u prosjeku) unutar oko 2 tjedna s razmacima između tretmana od nekoliko dana (ovisno o povredi, kronicitetu i upali živca). Uspješnost u rješavanju tegoba sa vratnom kralješnicom (bolovi, hernije, trnci u rukama, zatiljne glavobolje, vrtoglavice) u našem je Centru oko 95 %. U radu se mogu koristiti i ostale terapijske mogućnosti koje uključuju infracrveno zagrijavanje, TENS, manualnu terapiju i ostale modalitete fizikalne terapije. Dekompresijska terapija kralježnice može se provoditi kod osoba svih životnih dobi, ali se trebaju uzeti u obzir zdravstvena stanja poput osteoporoze i sličnih stanja.
Učinak dekompresijske terapije najbolje je prikazati na način da nježna sila kojom se “razvlače” kralješci pomaže da međukralježnički disk dobije više prostora čime mu je pružena bolja i brža opskrba kisikom i hranjivim tvarima koje omogućuju cijeljenje i u konačnici, prestanak boli. Ispupčenje (hernija) koja je nastala izvan normalnih granica diska može biti povučena unutar diska nakon što se stvori prostor između kralježaka i smanji tlak diska. Time se potiče poboljšanje krvnog protoka i tako sekundarno stimulira zacjeljivanje bolnog i upalnog procesa. To rezultira reduciranjem boli i pravilnim cijeljenjem ozlijeđenog dijela kralježnice. Zbog distrakcije i pozicioniranja zglobova kralježnice dolazi do dekompresije spinalnih diskova i fasetnih zglobova (mali zglobovi između kralješaka), a to povećava učinkovitost procesa cijeljenja te brzo i učinkovito uklanja bol. DTK potiče i pruža brzo, učinkovito i nevjerojatno popuštanje boli što omogućuje većini pacijenata vraćanje aktivnijem stilu života te brži povratak poslovno radnim obvezama.
  • hernijacija diska
  • bulging diska
  • ishialgija
  • degenerativne promjene diska
  • ograničenje pokreta fasetnih zglobova
  • trnci u rukama i nogama
  • glavobolje ili vrtoglavice
  • tinitus (mehanički
  • uzrokovan šum u ušima)
  • uklještenja živca
  • spinalne stenoze – suženja između kralježaka
  • degenerativne bolesti diska
  • spondilolisteza –poskliznuća kralježaka

Apsolutne kontraindikacije:

• trudnoća
  • svježe i nesrasle frakture
  • rebara, kralježaka i zdjelice
  • ankiloza
  • osteosintetski materijal u kralježnici
  • umjetni disk
  • neuspjela operacija
  • upalni procesi
  • tumori
  • pogoršanje simptoma prilikom i/ili nakon NDTK

Relativne kontraindikacije:

• osteoporoza i
  • osteopenija
  • spondilolisteza
  • infekcije u području na kojem radimo NDTK
  • bilo koje stanje koje bi moglo kompromitirati integritet kralježnice

Prijavite se na naš newsletter i ostvarite popust od 20% na posebne pakete terapije koje smo pripremili samo za Vas.